25. července 2022, IPPO

Roger Scruton: Kořeny britské svobody

rubrika: Publikace

Roger Scruton

Kořeny britské svobody

V čem je Británie jiná a proč došlo k brexitu

 

koupit

Ačkoliv britský filosof Roger Scruton (1944–2020) již není mezi námi, jeho pronikavé myšlenky a názory jsou stále aktuální a inspirativní. V jedné ze svých posledních knih (v originále Where We Are: The State of Britain Now) se Scruton zabývá brexitem, politicky nejbouřlivějším obdobím v moderních britských dějinách, a klade si otázky, na něž nalézt odpovědi není vůbec jednoduché.

Jak může Británie nově definovat svou identitu a co ji v nadcházejících letech udrží pohromadě? Čemu jsou její obyvatelé povinováni a proč? Jak reagují na následky globalizace a masové migrace, na vzestup islámu a úpadek křesťanské víry? Přijímají je jako nevyhnutelné, nebo se jim brání? A pokud se jim brání, na jakém základě mohou stavět?

Scruton se poctivě snaží tyto otázky zodpovědět, a pomoci nám tak porozumět tomu, proč byl brexit nevyhnutelný a co můžeme očekávat v budoucnosti. Jeho moudré a hluboké úvahy o britské kolektivní identitě tak příznačně pronikají mlhou diskuzí a jsou nezbytnou četbou pro každého, kdo se zajímá o historii i současnost Velké Británie.

Rubrika: Společnost & politika
Rok vydání:  2022
Formát: 135 x 200 mm
Počet stran: 216
Vazba: šitá měkká vazba (V2) s klopami
ISBN: 978-80-7485-253-4
Hmotnost: 280 g
 

štítky: #Brexit #kniha #Roger Scruton



Naše nejnovější výstupy

9. října 2024, IPPO

Michal Chládek: Oligarchicko-mediální komplex, Piráti a Seznam Zprávy, soud vs. Bartoš

Poslední týdny jsou pro milovníky dramatu super podívanou. Piráti opouštějí vládu, aniž by je někdo vyhazoval. „Provalil“ se oligarchicko-mediální komplex, do kterého jsou zapojeni Seznam Zprávy, Michal Půr, ODS a kdo ví kdo ještě. A to i přesto, že jedna z hlavních agend Seznam Zpráv jsou „kauzy“ Pavla Blažka a Michal Půr se minimálně v posledních dílech Insideru netváří jako největší milovník ODS. V rámci tohoto komplexu možná podle přesvědčení některých „odborníků“ funguje i krajský soud, který rozhodl, že Ministerstvo pro místní rozvoj opakovaně zasahuje do veřejných zakázek.

4. října 2024, IPPO

Pravej podcast: Pravej podcast: Piráti potopili digitalizaci. Jak z toho ven?

Piráti potopili digitalizaci. Jak z toho ven? Na to vám odpoví Jirka s Michalem ve speciálu přímo z Poslanecké sněmovny! Jaký byl reálný důvod konce Ivana Bartoše ve vládě? Co vlastně znamená slovo "funguje"? A kdo skutečně digitalizuje Česko? Otázky ohledně digitalizace stavebního řízení zodpoví Jirka Havránek a Michal Chládek v nejnovějším díle Pravýho podcastu!

1. října 2024, IPPO

Michal Chládek: Analýza digitalizace stavebního řízení v kostce

Výstavba bytů je výrazně ovlivněna rychlostí stavebního řízení, která je zásadním faktorem pro umožnění rychlé realizace stavebních projektů. Tento proces je především závislý na dvou klíčových faktorech: digitalizaci a prováděcích podzákonných předpisech, které připravuje Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR). Digitalizace stavebního řízení má potenciál zjednodušit a urychlit celý proces, od podávání žádostí až po komunikaci mezi úřady. Nicméně, navzdory slibům a investicím, je implementace digitalizace stále nedokončená. 

24. září 2024, IPPO

Jan Hroudný: České firmy se budou významně podílet na dostavbě Dukovan

Výstavba dvou nových reaktorů v jaderné elektrárně Dukovany přináší českým firmám možnost získat zakázky v hodnotě až 240 miliard korun. Premiér Petr Fiala (ODS) při nedávné návštěvě podniků Doosan Škoda Power a Škoda JS, které budou významnými subdodavateli jihokorejské společnosti KHNP, zdůraznil klíčovou roli českého průmyslu v tomto projektu.

16. září 2024, IPPO

Martin Staněk: Podvodným STK odzvoní

Stát plánuje výrazně zostřit dohled nad stanicemi technické a emisní kontroly. Řidiči by se však neměli ničeho obávat, přísnější regulace bude směřovat především na samotné provozovny STK a jejich dodržování již dnes platné legislativy. Rovněž majitelé starších aut mohou být v klidu, stále se jich týkají normy platné v době výroby jejich vozidla. Konec starých vozů v Česku tak opravdu nenastává.