27. září 2023, IPPO

Slovensko na rozcestí

rubrika: Reportáže

První poprázdninová debata nesla název Slovensko na rozcestí. S našimi hosty Ivanem Korčokem, slovenským diplomatem a politikem, bývalým ministrem zahraničí, který před nedávnem oznámil kandidaturu na prezidenta Slovenské republiky, a prof. Lubomírem Kopečkem, odborníkem z Katedry politologie FSS MU, jsme se věnovali Slovensku v širším kontextu.

Společně jsme hledali kořeny současného stavu slovenské společnosti a politiky. Shodli jsme se, že za ním stojí dlouhodobější příčiny, které sahají minimálně do devadesátých let. Jejich dnešním projevem jsou vysoká míra personalizace politiky, její vulgarizace a všeobecná slabost institucí, což je zvláště vidět např. u politických stran.

Probrali jsme i blížící se slovenské parlamentní volby. Podle našich hostů je velmi těžké předpovídat jejich výsledek. Jisté však je, že politická scéna je silně roztříštěná a jako pravděpodobná se jeví nějaká forma návratu Roberta Fica do vlády. Tento scénář je ale pro Slovensko vzhledem k vyostřené rétorice hrozbou, která může mít výrazný dopad na jeho zahraničně-politickou orientaci.

Na debatu, kterou jsme ve vile Löw-Beer pořádali ve spolupráci s Institutem pro pravicovou politiku, si našlo cestu velmi početné publikum, což nás skutečně těší. Velký zájem jsme zaznamenali i v rámci online přenosu, jehož záznam si můžete pustit zde.

 

štítky: #Slovensko #volby



Naše nejnovější výstupy

9. října 2024, IPPO

Michal Chládek: Oligarchicko-mediální komplex, Piráti a Seznam Zprávy, soud vs. Bartoš

Poslední týdny jsou pro milovníky dramatu super podívanou. Piráti opouštějí vládu, aniž by je někdo vyhazoval. „Provalil“ se oligarchicko-mediální komplex, do kterého jsou zapojeni Seznam Zprávy, Michal Půr, ODS a kdo ví kdo ještě. A to i přesto, že jedna z hlavních agend Seznam Zpráv jsou „kauzy“ Pavla Blažka a Michal Půr se minimálně v posledních dílech Insideru netváří jako největší milovník ODS. V rámci tohoto komplexu možná podle přesvědčení některých „odborníků“ funguje i krajský soud, který rozhodl, že Ministerstvo pro místní rozvoj opakovaně zasahuje do veřejných zakázek.

4. října 2024, IPPO

Pravej podcast: Pravej podcast: Piráti potopili digitalizaci. Jak z toho ven?

Piráti potopili digitalizaci. Jak z toho ven? Na to vám odpoví Jirka s Michalem ve speciálu přímo z Poslanecké sněmovny! Jaký byl reálný důvod konce Ivana Bartoše ve vládě? Co vlastně znamená slovo "funguje"? A kdo skutečně digitalizuje Česko? Otázky ohledně digitalizace stavebního řízení zodpoví Jirka Havránek a Michal Chládek v nejnovějším díle Pravýho podcastu!

1. října 2024, IPPO

Michal Chládek: Analýza digitalizace stavebního řízení v kostce

Výstavba bytů je výrazně ovlivněna rychlostí stavebního řízení, která je zásadním faktorem pro umožnění rychlé realizace stavebních projektů. Tento proces je především závislý na dvou klíčových faktorech: digitalizaci a prováděcích podzákonných předpisech, které připravuje Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR). Digitalizace stavebního řízení má potenciál zjednodušit a urychlit celý proces, od podávání žádostí až po komunikaci mezi úřady. Nicméně, navzdory slibům a investicím, je implementace digitalizace stále nedokončená. 

24. září 2024, IPPO

Jan Hroudný: České firmy se budou významně podílet na dostavbě Dukovan

Výstavba dvou nových reaktorů v jaderné elektrárně Dukovany přináší českým firmám možnost získat zakázky v hodnotě až 240 miliard korun. Premiér Petr Fiala (ODS) při nedávné návštěvě podniků Doosan Škoda Power a Škoda JS, které budou významnými subdodavateli jihokorejské společnosti KHNP, zdůraznil klíčovou roli českého průmyslu v tomto projektu.

16. září 2024, IPPO

Martin Staněk: Podvodným STK odzvoní

Stát plánuje výrazně zostřit dohled nad stanicemi technické a emisní kontroly. Řidiči by se však neměli ničeho obávat, přísnější regulace bude směřovat především na samotné provozovny STK a jejich dodržování již dnes platné legislativy. Rovněž majitelé starších aut mohou být v klidu, stále se jich týkají normy platné v době výroby jejich vozidla. Konec starých vozů v Česku tak opravdu nenastává.